Vatikan: Za Crkvu su cjepiva protiv COVID-a 19 moralno prihvatljiva

Kongregacija za nauk vjere objavila je u ponedjeljak, 21. prosinca izjavu o moralnoj prihvatljivosti cjepiva protiv COVID-a 19 koje je trenutno u opticaju.

Tekst je odobrio papa Franjo 17. prosinca, a samu izjavu potpisali su pročelnik spomenute kongregacije kardinal Luis Ladaria i tajnik nadbiskup Giacomo Morandi.

Ovim dokumentom Crkva odobrava uporabu cjepiva protiv ove bolesti, odnosno pandemije koja je diljem svijeta uzrokovala milijune smrti. Među ostalim, Kongregacije za nauk vjere navodi: „Moralno je prihvatljivo primati (i) cjepiva protiv COVID-19 koja su u svojim istraživačkim i proizvodnim procesima koristila stanične linije iz tkiva dvaju fetusa pobačenih u 60-tim godinama prošlog stoljeća.”

Koristiti cjepivo u dobroj vjeri

Prema pisanju Vatican newsa izjava je objavljena kako bi bio jasan stav Crkve po ovome pitanju. „Sva cjepiva koja su odobrena kao klinički sigurna i učinkovita mogu se koristiti u dobroj vjeri”, navodi se u tekstu, uz objašnjenje: „Uporaba takvih cjepiva ne sačinjava formalnu suradnju s pobačajem iz kojeg su izvedene stanice koje se koriste u proizvodnji cjepiva.”

Zbog situacije s pandemijom sva cjepiva koja su odobrena kao klinički sigurna i učinkovita mogu se koristiti u dobroj savjesti, prenosi IKA uz napomenu kako njihova uporaba ne sačinjava formalnu suradnju s pobačajem iz kojeg su izvedene stanice koje se koriste u proizvodnji cjepiva.

Dobrovoljno cijepljenje

U izjavi je posebno naglašeno da kada etički neupitna cjepiva protiv COVID-19 nisu dostupna tada je moralno dopušteno primiti cjepivo protiv koronavirusa prilikom čije su proizvodnje i testiranja korištene stanične linije iz pobačenih fetusa. Temeljni razlog za ovo dopuštenje leži u činjenici što se suradnja na počinjenom zlu pobačaja od osoba koje primaju cjepivo smatra udaljenom, a opasnost od širenja zaraze koronavirusa velikom po živote i zdravlje ljudi. Kongregacije je, nadalje, istaknula da dopuštenje korištenja cjepiva „ne sačinjava opravdanje, makar i neizravno, prakticiranja pobačaja i nužno pretpostavlja protivljenje njegovoj praksi od onih koji koriste ova cjepiva.”

Osobito je naglašeno da cijepljenje kao pravilo nije moralna dužnost te da mora biti dobrovoljno. Oni pak koji ne žele primiti cjepivo proizvedeno uporabom staničnih linija od pobačenih fetusa moraju uporabom razboritih mjera i prikladnim ponašanjem učiniti sve što mogu kako ne bi postali prijenosnici zaraze.

Osigurati moralno prihvatljiva cjepiva

Na kraju, Kongregacija je istaknula kako je moralni imperativ da farmaceutska industrija i vlade zemalja osiguraju dostupnost učinkovitih i moralno prihvatljivih cjepiva najsiromašnijim zemljama tako da ona za njih ne budu preskupa.

„Inače bi nedostatak cjepiva postao još jedan znak diskriminacije i nepravde koja ostavlja siromašne zemlje da žive u zdravstvenom, ekonomskom i društvenom siromaštvu”, stoji u izjavi Kongregacije za nauk vjere.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

GIPHY App Key not set. Please check settings

“SIP BiH mora podnijeti ostavke, više od 46% biračkih mjesta u Mostaru je neregularno prebrojeno”

Detalji brutalnog ubojstva: 22-godišnjak osumnjičen da je zadavio nesretnog profesora