spot_img
Petak, 19 travnja, 2024

Francuz koji biciklom obilazi svijet stigao i u BiH: Rakija je najbolji poklon koji sam dobio

Francuski umjetnik Romain Ceccaldi prije godinu dana je biciklom krenuo na put oko svijeta. Njegova avantura počela je rodnom Marseju, a cilj mu je stići do Japana. U međuvremenu se zaustavio u Bosni i Hercegovini, gdje se ipak odlučio zadržati malo duže.

Jedan čovjek, jedan natrpani bicikl i jedan saz. To je ono što “na prvu” oslikava Ceccaldija. Ispod površine su nadasve živopisan lik kakav se rijetko sreće, dvotočkaš koji je prošao “sito i rešeto” i četiri žice koje kriju neispričane besjede.

Priča o Sarajevu

Dolazak u Sarajevo na biciklu za Ceccaldija je značio suočavanje s pričama iz djetinjstva. Uoči otvorenja njegove izložbe u sarajevskoj galeriji Artiona, koja je održana u subotu 12. prosinca, Ceccaldi je rado podijelio za Klix.ba kako je započela njegova avantura.

“Uvijek sam putovao, uglavnom autostopom, autobusom ili vozom, ali sam poželio isprobati neki duži put u koji ću biti potpuno uključen”, govori nam Ceccaldi koji biciklom želi stići do Dalekog istoka.

Njegov cilj jeste da na ovom putovanju napiše tri knjige i to zbirku priča za djecu, knjigu o kuhanju za zaljubljene i atlas u kojem će pisati o nevjerojatnim i skrivenim mjestima, tradiciji i umjetnosti raznih zemalja.

Bosna i Hercegovina će zasigurno biti dio Ceccaldijevih knjiga. Nakon što je prošao kroz Italiju, Sloveniju, Hrvatsku i Srbiju, stigao je i u našu zemlju koja je, kako nam priča, uvijek budila njegovu znatiželju.

“Moji djed i baka su bili na Balkanu za vrijeme rata kao aktivisti koji su pomagali lokalnom stanovništvu. Promatrali su kako se širi sukob, a nakon rata su stali rame uz rame sa stanovnicima kako bi pomogli u oporavku zemlje. Kao dijete sam slušao mnogo o Bosni, a da stvarni nisam shvaćao o čemu su mi pričali. Morao sam doći ovdje da shvatim što se zaista dešavalo u ovoj zemlji, što sam otkrio upoznavajući različite ljude koji su mi pričali svoje priče”, rekao nam je Romain koji bi kroz nekoliko dana trebao napustiti BiH i krenuti u nove avanture.

Put biciklom oko svijeta možda zvuči avanturistički, ali Ceccaldi priznaje da je ponekad zaista teško. Ono što mu daje najveću energiju su fantastični prizori i ljudi na koje iznova nailazi.

“Znam da će biti strašno ako ikada pomislim odustati… Ali, moram nastaviti jer znam da upoznajem nevjerojatne ljude. Na primjer, kada sam jedne noći dolazio u Jablanicu, bilo je zaista hladno. Sjeo sam popiti kavu, a jedan momak koji je ugledao moj bicikl i saz, ponudio mi je pivo i počeli smo razgovarati uz online prevoditelja na telefonu. Bio je tako spontan i ljubazan, a poslije razgovora me pozvao u njegov dom. Totalni stranac, ali osjećao sam da je zaista dobra osoba. Stigli smo u njegovo selo gdje mi je predstavio svoju suprugu i roditelje, te smo svi zajedno večerali. Ujutru me odvezao do zadivljujućeg jezera koje nikada sam ne bih pronašao. A kad sam krenuo dalje, dao mi je jabuke iz svog vrta i malo rakije. To je najbolji poklon ikad”, ispričao nam je Ceccaldi.

Kada je prvi put došao u Sarajevo, Ceccaldi je prespavao u sarajevskom kampu “Camp by tent”. Priča nam kako je padao snijeg i vrijeme nije bilo najbolje za spavanje u šatoru, ali je izdržao. Tada je upoznao i Sunitu iz galerije Artiona s kojom je organizirao sinoćnju izložbu.

Hrabri Shadowfax

Putovati biciklom znači biti spreman i na kvarove na dvotočkašu, ali Francuz nam priča da mu je u godinu dana samo jednom pukla guma, što je nevjerojatno.

“Nazvao sam ga Shadowfax po konju čarobnjaka Gandalfa iz filma ‘Gospodar prstenova’. On je sada moj partner i zaista je hrabar”, istakao je Cecaldi.

Put do Japana je dug, zbog čega Francuz ne žuri. Kaže da će putovati onoliko koliko bude trebao.

“Za sada je najvažnije iskusiti različite tradicije, upoznati ljude i dobiti ono što mi je potrebno kako bih napisao knjige. Kada stignem do Japana, možda ću otići na novo biciklističko putovanje američkim kontinentom, od sjevera do juga. Ali, ima vremena i otvoren sam za sve što se desi u mom životu, a što bi možda moglo promijeniti moje planove”, kazao nam je Ceccaldi.

Na kraju, nasmijani i skromni Ceccaldi govori nam kako samo želi živjeti u zajednici i u skladu s prirodom i ljudima. Jednog dana, sve što želi imati su slikarska radionica te vrt s voćem i povrćem kako bi mogao kuhati sve recepte koje otkriva na svom putovanju. Kuhanje rakije je, poručuje, neizostavno.